Blog

Wat is adverteren via “Media Vehicle”?

Media Vehicle advertising is een nieuw en uniek type out-of-home reclame dat adverteerders een unieke mogelijkheid biedt om een ​​breed scala aan gerichte klantprofielen te bereiken. Sommigen beweren dat de bestelwagens met een bedrijfsnaam, een levendig embleem en een groot telefoonnummer worden gebruikt voor reclame voor auto’s. Hoewel het waar is dat er auto’s zijn met advertenties erop, betekent de uitdrukking in de branche dat niet. Bedrijven als Van Essen Van Raay zijn bekende ondertekenaars in Nederland die reclame maken via een media voertuig. Media voertuigen zijn de verschillende soorten advertenties die beschikbaar zijn, waaronder broadcast, print, outdoor, direct mail, digitale en sociale media. In deze moderne tijd neemt de trend voor media voertuigen toe en meer bedrijven maken gebruik van deze diensten. Elk media-voertuig heeft voor- en nadelen en plaatsen en manieren om op de markt te brengen. Dit verschilt binnen elk advertentiemedium.

Herken de verschillen tussen marketing- en reclamevoertuigen.

Veel mensen verwarren de termen ‘reclame’ met ‘marketing’, maar volgens een artikel op de website van Inc. zijn ze niet synoniem. Marketing verwijst naar de verschillende methoden om informatie over je product(en), diensten of bedrijf te verspreiden. Een vorm van marketing is reclame, waarbij wordt betaald voor ruimte om het woord te verspreiden. Public relations, promoties, evenementen, directe verkoopgesprekken en meer zijn allemaal marketing voorbeelden. Als gevolg hiervan zijn marketing- en reclame middelen niet uitwisselbaar. Sommige soorten reclamemiddelen, evenals andere soorten marketingmiddelen, zijn opgenomen in een volledig afgerond marketingplan.

Is gedrukte reclame nog steeds effectief?

Gedrukte advertenties omvatten tijdschriften, kranten en nieuwsbrieven voor de buurt of groepen die je in je hand kunt houden. Veel bedrijfseigenaren hebben zich afgevraagd of gedrukte advertenties de moeite waard zijn nadat digitale advertenties de overhand hadden gekregen. Volgens experts van de Forbes Business Council zal de print nog steeds functioneren waar er een fysieke aanwezigheid is, zoals in een tijdschrift dat de wachtkamers van artsen binnenkomt. Hoe groter de advertentie, hoe hoger de productie- en bedrijfskosten. Daarnaast voegt kleur nog meer toe. Met zoveel tijdschriften om uit te kiezen, kun je je advertenties eenvoudig richten op je doelmarkt.

Je advertenties naar buiten brengen

Jarenlang hebben reclameborden gediend als voorbeeld van buitenreclame voertuigen die langs wegen zijn geplaatst om je naar plaatsen te leiden om te eten, te verblijven of plezier te hebben. Reclame heeft een lange weg afgelegd op het gebied van innovatie. Je kunt nu adverteren op gladde, bewegende billboards of roterende billboards, auto’s en vrachtwagens. Mensen bekijken mobiele reclamevoertuigen binnen en buiten metro’s, treinen, taxi’s, bussen en hun stations en depots, en terminals van luchtvaartmaatschappijen, die nauwe verwanten zijn van reclameborden. Door de reclame buiten en vooral op de voertuigen te plaatsen, kunnen merken en bedrijven nu bijna overal reclame maken.

Over auteur

Vanaf december 2015 ben ik als zelfstandige begonnen onder de naam Increasy en verzorg ik linkbuilding voor zowel eigen klanten als white-label voor verschillende marketingbedrijven.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *