Werken in een schoon kantoor aan een opgeruimd bureau zorgt ervoor dat je efficiënter werkt. Het organiseren van je werkplek is echter best lastig. Zeker op drukke dagen zal je bureau binnen no-time vol liggen met brieven, notities en andere spullen. Dit zal ervoor zorgen dat je het overzicht kwijtraakt en sneller wordt afgeleid. Daarom geven wij in dit artikel 5 simpele tips om georganiseerd te werken!
Tip 1. Structureel opruimen
Ligt je werkplek weer vol met papieren, koffiekopjes en afval? Dan kan je ervoor kiezen om het elke keer als het zo erg wordt weer eens op te ruimen of je kan structureel inplannen om even je werkplek op te ruimen. Plan structureel aan het einde van de dag 10 minuutjes in om je werkplek op te ruimen. Dit zorgt voor een structureel opgeruimde werkplek.
Tip 2. To-do’s afstrepen
Een “to-do list” zorgt ervoor dat je elke dag weer een duidelijk overzicht hebt van taken die afgerond moeten worden. Vaak is het nadeel van een to-do lijst dat er altijd werkzaamheden zijn die opgeschoven worden. Meestal zijn dit kleine werkzaamheden die minder prioriteit hebben of simpelweg minder leuk zijn. Het ruimt lekker op als je juist deze taken een keer binnen een mum van tijd allemaal klaar hebt.
Tip 3. Creëer opbergruimte
De kans is groot dat je werkplek ook gewoon weinig opbergruimte biedt. Het is natuurlijk wel fijn als je ruimte hebt om de rommel op je bureau netjes op te bergen. Bijvoorbeeld in een archiefkast, opbergbox of lockerkast. Bijvoorbeeld deze lockerkast van OfficeCity biedt veel extra opbergruimte op je werkplek.
Tip 4. Opgeruimde desktop
Een opgeruimde fysieke werkplek is natuurlijk een stuk fijner werken. Echter is een opgeruimde desktop ook ontzettend belangrijk. Het werkt veel fijner als je e-mail inbox netjes georganiseerd is en alle bestanden geordend zijn.
Tip 5. Schoonmaken
Naast het opruimen van je werkplek is het schoonhouden van je bureau, toetsenbord, computerscherm en noem zo maar op ook erg belangrijk. Een schone werkplek is niet alleen hygiënisch, maar werkt ook gewoon fijner.
Tip: neem ook eens een kijkje in de webshop van OfficeCity.nl voor het aanschaffen van kasten op kantoor. Met de juiste archief- of lockerkasten creëer je extra opbergruimte.