Webshop beginnen? Let hier op!

Er wordt steeds meer online besteld, dus er is ook meer interesse in het beginnen van een eigen webshop. Het betekent echter niet dat als je een webshop start deze meteen succesvol zal zijn. Er zijn een aantal dingen waar je op moet letten als je een webshop wilt beginnen! 

Onderscheiden 

Er zijn zoveel webshops, waarom moeten ze bij jou bestellen? Het is belangrijk dat je de mensen een reden geeft om juist producten bij jouw webshop te bestellen in plaats van je concurrent. Zorg voor goede branding en een verhaal achter jouw winkel. Wat is jouw doel? Je missie? Als mensen zich kunnen vinden in jouw verhaal zullen ze ook sneller producten kopen bij jouw winkel. 

Service

Dit is een van de punten die steeds belangrijker wordt. Mensen willen snel en gemakkelijk kunnen bestellen, maar als er iets is willen ze ook snel en goed geholpen worden. Klantenservice is daarom super belangrijk. Denk ook aan de kleine dingetjes, zoals een goed verpakking. Gebruik een doos op maat, zodat je jouw producten goed kunt verpakken en klanten geen last hebben van beschadigde producten. Veel klanten waarderen het ook als er nog wat extra’s bij de bestelling komt. Je kunt hierbij denken aan een kleine kortingsbon voor de volgende bestelling of een sample van een product dat ze nog niet besteld hebben. 

Door goede service te bieden zorg je ervoor dat de klanten een reden krijgen om niet alleen eenmalig een aankoop te doen, maar ook later nog aankopen te doen. 

Lees tip:  Vanuit huis werken? Lees deze tips eerst!

Website

Als webshop is je website waar iedereen hun aankopen doet en beslissingen maakt. Daarom is het zo belangrijk dat je een gebruikersvriendelijke website hebt. Zorg ervoor dat alles duidelijk te vinden is in menu’s. Als een gebruiker iets niet meteen kan vinden, is de kans groot dat deze de website gewoon verlaat en bij een concurrent gaat kijken waar het wél te vinden is. Zorg er ook voor dat het meteen duidelijk is hoeveel iets gaat kosten. Denk hierbij aan de verzendkosten. 

Bij het product zelf moet het al zichtbaar zijn hoeveel ze voor verzenden moeten betalen. Als je het nergens zet en ze bij het eindscherm opeens 5 euro extra zien staan voor verzenden haken veel klanten ook af.



Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *